20 Ağustos 2015 Perşembe

Her Tığ işi Dantel Değildir (Değilmiş)





Bundan yaklaşık 1.5 yıl önce tığ işi benim için sadece televizyonun üzerindeki veya sehpalara örtülen beyaz, çok işçiliği olan, ütülemesi kabus ve çeyizde hasbelkader bulunan dantelden fazlası değildi. Hafif bir küçümseme ifadesi ile tığ işi dendiğinde burun bükerdim (evet, suçluyum).

Sonra nasıl olduysa, nereden fark ettiysem tığın beyaz, dantel ve çeyiz dışında da anlamı olduğunu keşfettim. İnsanlar inanılmaz işler yapıyordu renk renk iplerle, yünlerle. Yapılanlar sadece iki boyutlu değildi. Üçüncü bir boyutu da vardı tığ işinin.

O günden beri vaz geçilmez bir tutku oldu benim için tığ. Sürekli yeni bir şeyler yapmaya, öğrenmeye, kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Her yaptığım/öğrendiğimle daha yapılabilecek binlerce şey olduğunu fark ediyor, bazen mutsuzluğa kapılıyorum.

Bu konuda daha yazmak istediğim çok şey var ama şimdilik sizi aşağıdaki sanatsal çalışmalarla baş başa bırakayım. Kimin tarafından yapıldığına dair net bilgi edinemedim. Ancak anlayabildiğim kadarıyla Rus bir sanatçı. Sitede diğer çalışmaları da yer alıyor.


Umarım ben de bir gün böyle şeyler yapabilirim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder