6 Kasım 2015 Cuma

ALEATHA ŞAL




Yaklaşık 15 günlük bir aradan sonra yeni bir yazı yazma, yaptıklarımı paylaşma zamanı geldi sanırım. Bu dönemde yazı yazmasam bile tığlarıma devam ettim, birkaç elimde sürünen işi bitirdim, bir de çok sevdiğim arkadaşım için doğum günü hediyesi olarak bir şal yaptım. İşte bu yazı, o şalın yazısı.




Bu şal, sanki kendiliğinden ortaya çıktı diyebilirim. Arkadaşımın şansı mıydı, yıldızlar mı doğru sıraya girdi, yoksa ben de mi bazı yetenekler gelişti? Hiçbir fikrim yok doğrusu. Ancak bu şalı ilk gördüğümden itibaren çok beğenmiş, sıraya almış ve yapmak için doğru zaman ve ipin gelmesini beklemiştim. Ardından doğru ip ve doğru kişi geldi. İpin rengi, kalınlığı ve hediye edilecek kişiye uygunluğu, modele uyumu, hepsi doğru oldu. Eh bu kadar şey yan yana gelince, bana da keyifle yapması düştü :).




Modelin adı Aleatha shawl olarak geçiyor ve orijinali bir CAL etkinliği için yapılmış. Çok da yeni olmayan bir örnek ama nedense çok ses getirmemiş. Bence oldukça hoş ve kullanışlı bir model.

Bu modelde beni cezbeden kısmı, blok halinde örülen ikili trabzanlar sayesinde sıcak tutma özelliğini korurken, uçlardaki ajurlu kısım ile şala hafif, dökümlü bir hava kazandırılması idi.



Ravelry'de daha önce yapanlar (buradan ulaşabilirsiniz) modeli çeşitli biçimlerde değiştirmişler. Benimki de orijinalden biraz farklı oldu (ip, tığ ve diğer bilgiler için buraya bakabilirsiniz.)

Yapması çok zor değil, ancak 3'lü trabzanlara başlayınca epey bir el oyalamaya da başlıyor, tabi ip tüketimi de artıyor. Ancak sonucu görünce, doğrusu değer diyor insan.


Yapmayı planlayanlar için bir iki ipucu: Örneğe enseden başlanıyor ve aşağı doğru ilerliyor. Her iki uçtan da arttırma yapılıyor. 2'li trabzanların bitiminde örnek konmaya başlıyor. Örnekte 2'li trabzan, 3'lü trabzan kümeleri ve zincir kullanılıyor temel olarak.

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder