7 Eylül 2015 Pazartesi

ÇIPA (ÇAPA) DESENLİ PİKSEL BATTANİYE



2 aylık maratonun sonuna gelmiş bulunuyorum. Eşim için tasarladığım piksel battaniyem nihayete ermiş bulunuyor. Önce özetler:




Deniz sevdalısı eşim için deniz temalı bir battaniye yapmaya karar verdim. Internet'te bir sürü model, şema, deseni taradıktan ve hiçbirini içime sindiremedikten sonra çıpa desenini kullanarak kendim bir tasarım yaptım. Ardından karelerime karar verdim 2 ay boyunca tüm kareleri yaptıktan sonra uuzzuuun bir birleştirme ve iplik temizleme sürecini kazasız belasız bitirip, kenarlarını nasıl geçeceğimi kararlaştırdım ve işte sonuç



İşte bu kareyle başladı her şey. Bu karelerden toplam 368 tane yapıldı.



 Ardından birleştirme aşaması geldi.



Birleştirme için Pedals to Picots blogundaki birleştirme tekniğini kullanmaya karar verdim. Basit ve sonucu güzel bir teknik ancak yarım sık iğne yapmak bileklere hiiiç iyi gelmiyormuş.


Enine ve boyuna birleştirme de bitince kaçınılmaz son geldi. Kalan uçları temizleme :). Şanslıydım ki son zamanlarda keşfettiğimiz Murdoch Mysteries dizisi sayesinde bu işi de olabildiğince az acıyla bitirmeyi başardım.


Her şey bittikten sonra geriye son vuruş kaldı…Bordür..

Bence bir battaniyenin kenarı o battaniyeyi ortaya çıkaran veya sıradanlaştıran en önemli detay.

Bu battaniye bir erkek için tasarlandığından kenarı da erkeksi olmalıydı. O yüzden netteki epey bir desen elendi. Geriye kalanları da ben pek beğenmeyince bordürü tasarlamak da bana düştü. Bir iki denemenin ardından içime en sinen bordürü bulabildim.



İşte böylece bir büyük projenin daha sonuna gelmiş bulunuyoruz . Eşim battaniyesini çok sevdi, sanırım kışın epey bir kullanılacak.

kalbimizi unutmayalım lütfen :)


Sırada oğlum için tasarladığım battaniye var. Ama o çok daha uzun ve zorlu bir iş olacak gibi duruyor.


1 yorum: